Back Office Support

Het goud van een goede relatie

Goede relaties zijn goud waard. Dat weten we allemaal wel. Ga maar eens na in je privéleven. Hoeveel ‘gouden’ relaties heb je? Hoeveel mensen ken je waar je op kunt bouwen? Mensen die je vertrouwt en waar je écht gelukkig van wordt. 

Vaak zijn dit er niet zo veel. En ja, er gaat er ook wel wat ‘werk’ in zitten. Dit is bij mij niet anders. Af en toe dat koffertje weer uit de kast om een citytrip te maken met mijn vrouw. Of de fiets op de trekhaak om met mijn beste vrienden weer eens een mooie toertocht te maken. Even tijd maken om die vriend op te bellen die een lastige periode heeft.

Als je dit doet en elkaar na een tijdje weer spreekt, dan lijkt het alsof er weer nieuw leven in je relatie is geblazen. Het voelt beter. Frisser. Er is meer wederzijds respect. Een gesprek loopt soepeler, omdat je nieuwe ervaringen met elkaar hebt uitgewisseld. En je weet wat de ander beweegt en wat er speelt.

Ik merk dat deze werking ook voor mijn klantrelaties geldt. Als onervaren intermediair nam ik de moeite niet om eens een persoonlijke vraag te stellen. Of door te vragen over het bedrijf van de klant. Over de plannen en ontwikkelingen. Inmiddels weet ik wel beter. Meer te weten te komen over een klant is goud waard! Privé of zakelijk. Ook al gaat het over het feit dat de klant net begonnen is met zijn padel carrière. De volgende keer neem je een blik padelballen mee.

Meer kennis van de klant kun je in ieder toekomstig gesprek gebruiken. Je kunt het bijvoorbeeld gebruiken om in te spelen op toekomstige behoeftes. In ieder geval maakt het de werkrelatie nog sterker. Daarom is het als intermediair ook zo belangrijk om onafhankelijk te zijn van service providers. Echt, het verschil maak je door te investeren in je relaties. Hier word je gelukkiger van. Zowel zakelijk als privé.