Back Office Support

De voordelen van outsourcing t.o.v. een commercieel medewerker in dienst

Dacht ik eindelijk dat mijn koffer goed gevuld was….

Ze gaat bij me weg. Nee, deze keer niet mijn vrouw. Nog erger! Mijn betrouwbare commercieel medewerker heeft ‘een andere uitdaging gevonden’. Dit is al de zoveelste die vertrekt vlak nadat ze goed en wel is ingewerkt en naar behoren functioneert. En ik doe er juist alles aan om er een toffe werkplek van te maken.

Maar goed, het viel te verwachten. Ik hoor het ook om mij heen. Er zit nu eenmaal veel verloop onder commerciële medewerkers, zeker onder de kwalitatief goede medewerkers.

De juiste bagage blijkt lastig te vinden

Mijn werkdag gaat plotseling weer naar 10 à 12 uur. En ik kan minder tijd besteden aan mijn klanten. Als dit maar niet ten koste gaat van mijn klanten én privé situatie. Ik wil onze romantische koffer echt niet inruilen voor het wegloop koffertje van mijn vrouw. Snel schakelen dus om iemand te vinden die direct kan instromen. Maar waar en hoe vind ik die tegenwoordig?

De bagage staat klaar, u hoeft alleen maar in te stappen

Ik had vorige week een sollicitatiegesprek met een op het eerste gezicht goede kandidaat. Maar die vroeg zo’n hoog salaris dat ik even een blokje om moest. Ik zag mijn geest al dwalen. Weer tien gesprekken zonder een goede, betaalbare medewerker te hebben gevonden.

Zou outsourcing een optie kunnen zijn? Deze vraag heb ik mijzelf hardop gesteld. En daar kijken mijn collega’s dan weer raar van op. Dat scheelt mij niks. Als er maar een oplossing komt voor mijn personele problemen en ik met mijn romantische koffer op pad kan.

Wat blijkt: outsourcing is de oplossing! Door backoffice support ben ik niet alleen minder geld kwijt, maar heb ik ook de zekerheid dat de administratie wordt verwerkt door ervaren administratieve medewerkers. Dat scheelt mij maanden inwerktijd en ik kan mijn tijd aan iets anders besteden.

Op ontdekkingsreis met mijn koffer

Oké, de bagage is geregeld. Volgende uitdaging is het op pad gaan met koffer. Om nieuwe ervaringen op te doen en te ontdekken waar de koffer het beste heen kan reizen.

Het gaat over een ontdekkingsreis om onderscheidend en relevant te blijven als assurantie intermediair.

Volg je me nog? Meer over deze ontdekkingsreis lees je in een volgende blog.