AssuPortal Tips en trucs

Een document per e-mail versturen

Als Outlook jouw standaard mailprogramma is dan kun je ook brieven (Word documenten) als e-mail versturen vanuit AssuPortal.

Er zijn 2 mogelijkheden om een brief via e-mail te versturen via AssuPortal:

  • De brief als een bijlage in de mail meesturen
  • De brief met vaste tekst en variabelen als e-mail versturen.

In AssuPortal wordt de standaardbrief met vaste tekst en /of met variabelen (Smarttags) aangeroepen vanuit de bibliotheek. Kies dan voor opslaan en openen. Bewuste brief wordt direct in het dossier opgeslagen. Vervolgens kun in het betreffende Word document de keuze maken van verzenden.

Binnen MS Word moet dan wel (eenmalig) via het lint de optie “verzenden naar email adres” en/of “email” worden toegevoegd. Hoe je dit moet instellen kun je lezen via deze link: https://support.office.com/nl-nl/article/een-document-per-e-mail-versturen-vanuit-microsoft-office-2754aa3a-929b-4dc6-b400-28fbf91c0d77